همایش توجیهی و آموزشی حجاج هرمزگانی



همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، دیروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق ( ع )، همایش آموزشی حجاج کاروان های تشییع حج ۱۴۰۲ استان هرمزگان، در سالن شهید آوینی شهر بندرعباس برگزار شد. در حج تمتع امسال ،  یکهزار و۳۸۰ زائر در قالب دو کاروان شیعه و هفت کاروان اهل سنت از استان هرمزگان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

«علی اصغر دهقانی»، مدیر حج و زیارت استان هرمزگان در این مراسم  ضمن ارائه گزارشی از برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت در فراهم کردن اعزام زائرین به سرزمین وحی و وضعیت اسکان زائرین در کشور عربستان ، همه ضیوف الرحمان را به صبر و خویشتنداری در این سفر معنوی دعوت کرد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان هرمزگان دیگر سخنران این همایش بود که ضمن اعلام آمادگی پلیس فرودگاه جهت حضور زائرین بیت الله الحرام به هنگام پرواز ، از زائرین خواست که با توجه به لزوم پیشگیری از ازدحام ، با بدرقه کنندگان خود در منزل و یا محل اجتماع زائرین خداحافظی کرده و به هنگام اعزام زائرین ، از حضور افراد غیر زائر در فرودگاه ممانعت به عمل خواهد آمد .

سرهنگ صمیمی مربی پلیس مواد مخدر استان نیز با اشاره به حساسیت بالای دولت سعودی ، از زائران خواست از حمل هرگونه مواد مخدر یا داروهای ممنوعه به کشور میزبان جداً خودداری کنند؛ چراکه این کار با توجه به مجازات های سنگین در کشور عربستان عواقب و تبعات سنگینی برای حامل خواهد داشت.

دکتر میرزاده، نماینده دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از زائران خواست که به خودمراقبتی توجه ویژه ای داشته و پروتکل های بهداشتی را در طول سفر رعایت کنند.حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حاجبی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان هرمزگان گزارشی از برنامه های فرهنگی و آموزشی ویژه زائرین حج ارائه کرد و از زائرین خواست که در طول این سفر الهی سعی کنند بهره معنوی را برده و از حضور خادمین فرهنگی در کاروان استفاده کامل را ببرند .

گفتنی است در این مراسم به پیام تصویری حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج خطاب به زائرین بیت الله الحرام پخش و در انتهای همایش برای آشنایی با محیط و فضای  مناسک حج و همچنین با هدف ایجاد زمینه روحی و روانی و ذهنی برای زائران، به صورت نمادین مناسک حج توسط حجت الاسلام و المسلمین سید عباس تقوی ، آموزش داده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها