ایجاد چرخه خودکفایی مالی محلات قشم در بخش فرهنگی



به گزارش صبح ساحل و به نقل از فارس مرتضی شیخ‌زاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: در حوزه اقدامات خُرد فرهنگی به سطح محلات ورود کرده‌ایم.

وی افزود: اداره کل ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم مؤظف شده است نسبت به شناسایی افراد مستعد در زمینه‌های مختلف در محلات اقدام کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ایجاد چرخه درآمدزایی ویژه امور فرهنگی، مذهبی و اجتماعی محلات در دستور کار قرار گرفته و از مجرای توانمندسازی اهالی مستعد هر محل اجرا می‌شود.

شیخ‌زاده ادامه داد: به‌عنوان مثال عضویت رایگان جوانان و نوجوانان مستعد محله امام رضا(ع) شهر قشم در انجمن تئاتر به‌منظور فراگیری دانش و تجربه لازم از راهکارهای استقلال مالی فعالیت‌های این محله است.

وی اضافه کرد: این جوانان پس از دوره‌های آموزشی جهت اجرای تئاتر خود از سالن رایگان بهره‌مند خواهند شد و درآمد حاصل از فروش بلیط تمامأ به خودشان تعلق می‌گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در همین راستا با همکاری اصناف، تمامی مغازه‌داران محلات مؤظف به همکاری در کارهای فرهنگی اجتماعی آن محل خواهند شد و اقداماتی نظیر فروش بلیط را انجام می‌دهند.

شیخ‌زاده گفت: ایجاد تیم‌های محله‌ای همچون «هیئت استقبال از مسؤولان» و «تدارکات عطرافشانی قبور شهدا» نمونه‌ای از دیگر راهکارهای موجود به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط روز جامعه، بودجه‌های فرهنگی پاسخگوی تمامی هزینه‌ها نیست و تشکیل چنین چرخه‌هایی می‌تواند استقلال مالی در تأمین هزینه‌ها را به ارمغان می‌آورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها