عوارض تجمیعی خودرویی در اسکله‌های لافت و پل کاهش یافت



سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم از کاهش عوارض تجمیعی دریافتی خورویی در اسکله‌های لافت و پل با حذف ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل، رامین جعفرپور با اعلام که عوارض تجمیعی خودرویی در اسکله‌های لافت و پل کاهش یافت اظهار داشت: سهم مالیات 9 درصدی مربوط به ارزش افزوده در این دو بندر پرتردد خورویی با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روز 25 بهمن‌ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل (اعم از بار و مسافر) از شمول این مالیات معاف هستند.

به گفته سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم، از تاریخ یاد شده سهم مالیات بر ارزش افزوده از خودروهای عبوری در اسکله های لافت و پهل دریافت نمی‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس این تصمیم، از تریلی‌ها 144 هزار ریال، اتوبوس 153 هزار ریال، ده چرخ 81 هزار ریال و مینی بوس 63 هزار ریال در پرداخت عوارض کسر می‌شود.

به گفته جعفرپور همچنین از عوارض پرداختی خودروهای خاور، وانت و سواری بر اساس این تصمیم به ترتیب 54 هزار ریال، 45 هزار ریال و 40 هزار و 320 ریال حذف شده است.

شایان ذکر است پیش از این نیز متولدین قشم دارای کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک از پرداخت تمامی عوارض دریافتی سازمان منطقه آزاد در بنادر مسافری لافت و پهل معاف شده بودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها