ثبت‌نام داوطلبان با تجربه سه دوره نمایندگی، در انتخابات مجلس ممنوع شد



سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، از بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست این کمیسیون و موافقت اعضای کمیسیون با ممنوعیت ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند خبر داد.
   
 
به گزارش صبح ساحل، علی حدادی در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه کمیسیون مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس مصوبه کمیسیون، ماده چهار این طرح که مرتبط با احزاب و انتخابات تناسبی بود به دلیل حذف موضوع انتخابات تناسبی از این طرح، حذف شد.
وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در شرایط عمومی داوطلبان بر شرط ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی یا آموزشی در بخش عمومی و غیر عمومی تاکید شد. طبق قانون برخی مسئولیت‌ها برای ثبت نام در انتخابات مجلس باید از سمت خود استعفا دهند که در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بازه زمانی استعفا از ۲ ماه قبل از زمان ثبت نام به ۶ ماه افزایش پیدا کرد.
 
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، تصریح کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.
 
بر اساس این گزارش، مصوبات کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها باید در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان برسد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها